Zelfverzekerd keuzes maken die passen bij wie je bent en wat je wilt

Je dochter leert in 4 maanden wat haar waarden en wensen zijn en hoe ze zelfverzekerd keuzes kan maken die daarop aansluiten, waardoor ze zich minder 
laat beïnvloeden door de druk van meningen en verwachtingen van anderen en zij zich vrij voelt om haar eigen pad te kiezen.

Herken je dit bij je dochter?

•    Ze wordt gekweld door die constante, kritische stem in haar hoofd die haar vertelt dat ze niet goed genoeg is, niet mooi genoeg, niet slim genoeg, niet leuk genoeg, etc. waardoor ze onzeker wordt, aan zichzelf twijfelt en steeds minder zichzelf durft te laten horen en zien en geen nieuwe dingen durft te proberen.
•    Ze heeft moeite met het begrijpen en reguleren van haar gevoelens, waardoor ze snel overweldigd is, ze zich terugtrekt, sneller geïrriteerd raakt of onverklaarbaar emotioneel wordt in sociale situaties, thuis of op school.
•    Ze is continu bezig met zich vergelijken en aanpassen aan anderen om erbij te horen, wat ervoor zorgt dat ze zichzelf kwijtraakt en ze niet ontdekt wat zij nou eigenlijk zelf echt wil en belangrijk vindt.

In het traject gaan we

Van zelfkritiek naar zelfliefde
We gaan die negatieve stem in haar hoofd veranderen naar een milde, liefdevolle stem. Als ze in de spiegel kijkt en denkt "Ik ben te dik", leert ze om te zeggen: "Ik ben gezond, sterk en meer dan alleen mijn uiterlijk." Wanneer ze denkt dat ze "dom" is na een toets, leert ze te denken: "Ik heb mijn best gedaan en ik kan hier alleen maar van leren." Ze kijkt milder naar zichzelf en voelt zich beter over wie ze is, zelfs op moeilijke dagen.

Van onzekerheid naar trots
We focussen op het inzien van haar eigen kwaliteiten en talenten. Als ze twijfelt om zich aan te melden voor een sportteam of toneelstuk, leert ze te denken: "Ik ben goed genoeg om het te proberen en het is oké als het niet perfect gaat." Na een presentatie in de klas voelt ze zich niet meer klein omdat anderen misschien "beter" waren, maar trots omdat ze het gewoon heeft gedaan. Ze straalt meer zelfvertrouwen uit en durft vaker dingen te proberen die spannend zijn, wat haar trots maakt op zichzelf.

Van jezelf aanpassen naar opkomen voor jezelf
Ze leert luisteren naar haar eigen gevoel en opkomen voor wat ze belangrijk vindt. Als vriendinnen iets doen waar ze zich niet prettig bij voelt, durft ze te zeggen: "Nee, ik doe niet mee, dat past niet bij mij." Bij het maken van keuzes, zoals een schoolprojectpartner of een activiteit, kiest ze wat zij wil, in plaats van te doen wat anderen verwachten. Ze blijft dichter bij zichzelf, voelt zich sterker in sociale situaties en hoeft niet langer bang te zijn om afgewezen te worden.


Dit mag je verwachten als we gaan samenwerken

Al na de eerste sessies merk je verschil:

•    Je dochter weet wat ze voelt en waar ze naartoe wil, waardoor ze voor zichzelf kan bepalen wat nog wel en niet meer bij haar past, zoals bepaalde hobby's of activiteiten.
•    Je dochter kan negatieve, kritische gedachten herkennen én doorbreken, waardoor ze zichzelf niet langer afkraakt.
•   Ze ontwikkelt positieve, helpende gedachten die haar krachtiger maken, waardoor ze met meer zelfvertrouwen naar school gaat, zelfs op dagen dat ze zich onzeker voelt.

Aan het einde van het traject:
•    Kijkt je dochter met trots in de spiegel en waardeert zichzelf om wie ze is, zonder constant te focussen op haar zogenaamd "onvolmaakte" lichaamsdelen. Ze straalt meer zelfvertrouwen uit, wat jij als moeder meteen ziet in hoe ze de deur uitgaat.
•    Geeft je dochter duidelijk haar grenzen aan, zowel bij vriendinnen als in andere sociale situaties. Hierdoor staat ze sterker in haar schoenen.
•    Voelt je dochter zich zekerder in sociale situaties, zoals het aangaan van gesprekken met onbekenden of spreken voor een groep. Ze trekt zich minder terug en laat zichzelf meer zien en horen, wat haar relaties verdiept.
•    Heeft je dochter meer rust in haar hoofd en lijf, omdat ze belemmerende overtuigingen heeft losgelaten. Ze weet nu hoe ze negatieve gevoelens kan herkennen en reguleren, waardoor stress en spanning minder vat op haar hebben.
•    Is je relatie met je dochter sterker en opener, omdat ze zich meer gehoord en begrepen voelt. Jij voelt je rustiger en trots omdat je ziet dat ze groeit en keuzes maakt vanuit haar eigen kracht.

Het traject bestaat uit

•    8 fysieke sessies (80 à 90 minuten per sessie) in een periode van 4 maanden.
•    Creatieve oefeningen om uit haar hoofd te komen en te leren luisteren naar haar gevoel.
•    Mindfulness oefeningen die haar helpen haar emoties te reguleren en te ontspannen.
•    Een persoonlijk Art Journal waarin ze opdrachten maakt, mijmert en reflecteert.
•    Toegankelijke ondersteuning tussen sessies via e-mail of WhatsApp.
•    De laatste sessie sluit jij (moeder) aan en krijgt handvatten om je dochter te ondersteunen.

Investering

€845,-

Je hebt altijd een gratis kennismakingsgesprek om te ervaren of de klik er is.
Betaling in termijnen is ook mogelijk. (Betaal in vier termijnen van €225,-)
Niet-goed-geld-terug-garantie: Je kunt na één maand (twee livesessie) nog kosteloos uitstappen.

Bonus: 

  • Nu met nog twee maanden extra ondersteuning via e-mail en Whatsapp!
  • Een extra gratis sessie voor de eerste drie mensen die zich aanmelden!


Dit ben ik

Het is altijd mijn missie geweest om kinderen/ jongeren te helpen en begeleiden in hun sociaal-emotionele ontwikkeling. Dat besloot ik aanvankelijk te doen in het onderwijs. Ik stond negen jaar voor de klas in het basisonderwijs, met name de bovenbouw, waar het mijn prioriteit was om mijn leerlingen het gevoel en vertrouwen te geven dat ze door mij echt gezien en gehoord werden. Ik specialiseerde me in gedrag en vooral in wat daaraan ten grondslag ligt en begeleidde naast mijn klassikale werk ook leerlingen deels 1:1. In het onderwijs voelde ik echter een steeds groter wordende druk, op zowel leerkrachten als leerlingen, om vooral zo hoog mogelijke academische resultaten te behalen. Daarom besloot ik voor mezelf te beginnen en nu zet ik die kennis en ervaring in als coach, waarbij ik me volledig op de sociaal-emotionele behoeften van mijn cliënten kan richten.

Ik richt me op meiden omdat ik zie en ervaar dat vrouwen, van alle generaties, nog steeds sterk geneigd zijn het anderen naar de zin te maken. We hebben de behoefte om leuk en aardig gevonden te worden en vanuit die insteek passen we ons veel aan anderen aan en vergeten stil te staan bij wat we zelf willen en belangrijk vinden. Ik zou graag zien dat toekomstige generaties vrouwen hier steeds minder last van hebben. Een volgende generatie van sterke, zelfbewuste vrouwen die weten wie ze zijn en wat ze willen en van daaruit zelfverzekerd keuzes maken. De tienerleeftijd is een cruciale periode waarin overtuigingen over jezelf zich verankeren in je hoofd en je lijf. Daarom help ik tienermeiden met een laag zelfbeeld meer vertrouwen te krijgen, waardoor ze eigen keuzes durven maken, grenzen kunnen stellen en stoppen met zich te laten leiden door de meningen van anderen.

Wat houd je tegen?

Geld: Je vindt het coachingstraject een hoop geld. Natuurlijk kan ik niet in andermans portemonnee kijken, maar je kunt je afvragen hoeveel het geluk van je kind je waard is? Daarnaast bespaar je uiteindelijk geld op de lange termijn: Inzage in wat je dochter wilt en belangrijk vindt, helpt haar bij het kiezen van dingen zoals een opleiding, een baan en een partner die ècht bij haar passen. De gevolgen van een verkeerde opleiding, baan of partner kosten op de lange termijn veel meer geld. Daarnaast bied ik de mogelijkheid om in termijnen te betalen en een niet-goed-geld-terug-garantie. 

Drukke agenda: Het komt nu niet goed uit omdat je dochter al zoveel dingen moet. Maar juist wanneer je dochter het druk heeft, heeft ze het meeste last van alle lichamelijke en mentale klachten die voortkomen uit haar lage zelfbeeld. Dat is juist het beste moment om samen de belemmerende overtuigingen te herkennen en aan te pakken en direct in de praktijk te kunnen ervaren wat de coaching je oplevert. Bovendien lijkt me de mentale gezondheid van je dochter een prioriteit waar je graag tijd voor maakt. 


Veelgestelde vragen

Moet mijn dochter goed kunnen tekenen?
Absoluut niet. We doen geregeld een creatieve oefening, waaronder tekenen, maar het gaat helemaal niet om het resultaat. Het hoeft niet mooi te zijn, het hoeft niks voor te stellen en niemand, behalve zij en ik, hoeft het te zien. Het gaat om gevoelens uiten, op welke manier dat er ook uit komt. Ze krijgt vaak vrije keuze uit materialen en technieken die op dat moment goed voelen. Alles is goed. Als ze het lastig vindt het resultaat los te laten, heb ik daar ook oefeningen voor, zodat dat makkelijker wordt.

Zijn de sessies 'zweverig'?
En daarmee onderliggend stiekem de vraag: ben jij zweverig? Wat ik heel goed begrijp, want ik houd er zelf ook totaal niet van als dingen te zweverig worden. Dus mijn antwoord is dan ook: nee. Ik ben zelf vrij nuchter en een no-nonsense-type. Ik zeg waar het op staat. In de sessies maak ik gebruik van meditaties om in het hier en nu te komen en te ontspannen. Deze zijn vaak gericht op dingen die je op dat moment voelt of al gericht op een onderwerp dat die sessie aan bod komt.